Mange tænker stadig om Tik Tok, at det kun et socialt medie for børn og unge teenagere, men det er efterhånden en sandhed med modifikationer. Der er nemlig ved at ske det, at Tik Tok er begyndt at brede sig, og er begyndt at blive mere og mere populært blandt unge mænd også. Det er især unge mænd, som har set fidusen i, at de ved at bruge denne platform, kan skabe sig en online identitet, hvor andre kan få en idé om, hvem de er.
Fordelene ved en stærk online identitetsprofil
Når man som ung mand skal skabe et godt fundament for sit liv, skal man i den vanvittigt hurtigvoksende teknologiske industri, sørger for at være kreativ i sin tankegang, når man skal skabe et navn for sig selv og skille sig ud af mængden. Det gælder både, når man søger jobs, når man dyrker singlelivet, når man leder efter en kæreste og når man i det hele taget gør alt, hvad der skal til, for at blive den person, man skal være. Her er Tik Tok ved at rykke ind på førstepladsen over det bedste og mest brugte medie til at slå sin identitet fast og blive set som en, der har styr på sit liv.
Bliv en af de bedste
Tik Tok udvidede i juli 2021 maksimumlængden på de videoer, man kan dele, så man nu kan lave en tre minutter lang video. 3 minutter er dog stadig ikke særlig lang tid, hvis man også skal nå at gøre indtryk på sine følgere. Derfor er det vigtigt, at man har en god idé om, hvad man vil sige og hvad ens budskab skal være, inden man går i luften, hvis man altså vil være en af de bedste. Det er samtidig en god idé at holde styr på sine videoer, så man ikke mister overblikket og kommer til at tale om det samme emne flere gange. På den måde kan man nemlig risikere at komme til at fremstå som kedelig og ustruktureret for sine følgere.
Til at hjælpe med det, kan man sørge for at lave en profil på en hjemmeside, hvor man kan lægge alle de videoer fra TikTok ind man har lavet. Så vil man kunne gense dem og lave en strategisk plan over sin identitetsprofil, så ens TikTok kommer til at fremstå knivskarp, og man kan lægge sig i toppen som en af de bedste.